måndag 20 juli 2009

Syr och syr och syr.....

13 klänningar och tunikor...... Eller snart. Några saknar kantband, de ska jag sy på nu i natt. Hinner jag så ska jag försöka knåpa ihop några byxor oxå.....



Här är de som är klara än sålänge... Vi börjar med de 6 som jag sytt för "poppis faktorns" skull. Pippi och Hello Kitty (som SKA strykas till imorgon....Jessica ;)


















Jag har 3 Kitty klänningar till, som ska få kantband........ Jag kräks på Kitty snart !! Så ligger det 1 till, klippt. TUR att Kitty tyget är SLUT i affären nu ;)

Så när jag var UR TRÖTT på Kitty och Pippi, så gjorde jag som JAG vill :)

Det finns inget roligare och mer adrenalin höjande som när man får göra helt som man själv vill. Inte åt någon speciell, utan något till någon som vill ha det för att det set ut som det gör *haha*

Någon som hängde med ??

Hur som helst så är detta mina egna, gjorda med kärlek, kombinationer:


















Baksidan.......

Så här, här är min favorit !! Den här är jag gladast över ikväll ;)
Ja, så nu är det bara att köra vidare med min gaspedal, på symaskinen så ses vi imorgon på Maria Magdalena marknaden, eller hur !?

6 kommentarer:

  1. Visst är det otroligt hur taggad man blir när man får sy till en marknad, man kan vara utan både sömn och mat =)

    Du har ju hunnit med massor, hoppas att du får sälja mycket också!

    SvaraRadera
  2. Hoppas dett gått riktigt bra idag....
    Jag försöker hinna dit i morgon....

    SvaraRadera
  3. Hallå.

    Hur gick det på marknaden? Fick du mycket sålt, och var det mycket folk?
    Du e himla duktig på att sy.

    Jajja.

    SvaraRadera
  4. Hej Jajja !!
    Tack :)
    Det gick bra :) Jag önskar bara att jag hade haft mer tid på mig att sy !
    Jag hade väldigt få storlekar nu, mest smått eftersom det går fortast...

    Meeeen, nu har jag denna erfarenheten i ryggsäcken och kommer att sy upp ett lager, så det finns till hands till nästa gång :)

    Igår var det hur mycket folk som helst... helat sjukt !!
    Idag var där minimalt med folk...

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint du hann sy trots pressen! Synd att jag inte kollade innan, det hade varit kul att se dig i parken... =)

    Och du... Det syns faktiskt inte att klänningarna är ostrukna... =)

    SvaraRadera
  6. Åhh, vad jag älskar den svart-vit prickiga klänningen!!! Synd att jag har en son -för den var helt i min smak :-)

    SvaraRadera