onsdag 22 juli 2009

Hur kul som helst !!










Jag har haft riktigt kul de två dagarna vi har stått på marknaden. Helt klart värt att sitta och sy, utan sömn, i två dygn ;)


Jag har inte håvat in någon hysterisk summa. Verkligen inte. Men jag har en ovärderlig erfarenhet i min rygsäck !!


Positivt är att så många kommer och känner, kollar och berömmer :) Jag är sjukt självkritisk, så det känns bra att folk gillar det man gjort...


Negativt är att många tror att det ska vara, i princip gratis att köpa hemmasytt.... Förmodligen har de ingen koll på vad tyg, tråd, maskin, kantband, knappar, blixtlås, bla bla kostar....
Materialet på de klänningar som jag sålde på marknaden gick på ca hälften av priset jag tog... så att jag sen lagt 2 till 2,5 timmar på varje klänning gör ju att "lönen" är usel.

Tur att man syr för att det är kul och inte för att försörja sig på ;)

Sötaste barnen var med hela båda dagarna och var ÄNGLAR ! Mammas underbaraste :)

Här är 2 klänningar som jag inte la in sist, det var liiiite ont om tid HELA TIDEN sedan i söndags *s*



Jag skulle sy klart lite grejer imorse. Gick inte... undertråden strular. Måste fixa den imorgon, för jag har beställningar som måste bli klara innan fredag !
Då åker vi till sommarstugan i Timmernabben *tjohoo*.
Fast... där finns maskin i stugan och tygaffär i närheten *lycka*
När vi kommer hem så lär det bli bröllop för hela slanten och mindre bloggande/sytt förmodligen.

7 kommentarer:

  1. Vad kul att det var kul! =)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Trist dock att folk vill ha hemsydda kläder billigt! Många gånger är dock sömnadskvaliteten tusen gånger bättre än massproducerade kläder, men det är det väl ingen som bryr sig om?! Nåja, som du säger...man syr ju för att det är så kul och inte för att leva på det! :)

    SvaraRadera
  3. Jag fattar inte det heller.
    Många ser ner p hema gjort...
    men JAG tycker att bättre kan det inte bli !!!!
    Jag hinde inte komma...
    Dumma doktorn mitt på dagen......
    Nici är kär in modellen på tunikorna...
    Jag skcikar henne på posten till dig...

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen jätte duktig.
    och syr jätte fina kläder mm.
    tycker att folk borde vara mer tacksamma och sätta mer värde på hemma sydda saker.
    =)
    och då får dom ju nått som inte så många andra har! och det måste ju va kul! =)

    SvaraRadera
  5. Jaa vet!!
    Det är så tråkigt! Folk har ingen aning om vad materialet kostar och hur mycket tid man lägger ner!
    Dom tror att man tjänar massa pengar på att sy sina egna kläder. Jag är förvånad över hur lite folk vet.

    Underbara kläder :D

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Gör du smycken också?
    Finns det någon hemsida?

    SvaraRadera
  7. Hej Mia
    Gu´ vad du är energisk och duktig!!!
    Helt fantastiska trevliga skapelser du gör.
    Behöver en prislista!!!.... Tänkte beställa till Mathilda och Emmie.
    Kramizz

    SvaraRadera