lördag 16 maj 2009

Lite fel måste man få göra ibland !

Jag har insett (äntligen) att man kan göra mjuka byxor utan sömmen på utsidan av benet....
Kivck i vändningarna som jag är så "snodde" om mitt egna byxmönster till ett "dubbelben".
Ohh yes...
Kolla in flodhäst brallorna. Dom gula blev i strl 110 men var menade som strl 98.
Jag glömde ju ta bort det som gick bort nu pga mindre sömnsmån !!! Ja, å när jag klippte så la jag till lite i längden på ben och upp i midjan...
Tyckte att dom såg så osymetriska ut *haha*
Så, gula flodhäst brax i strl 110 finns klara om någon är intresserad ;)
De gröna flodhästarna och de lila elefanterna ska till sin underbara ägare, Alfons, imorgon. Jag hoppas på live bilder sen :)

De rosa och gröna byxorna med lång mudd är till min lilla gulldocka :)

Imorgon ska jag försöka våga ge mig på en klänning i ett tyg som jag haft i månader. Jag är inte så bra på att kombinera tyger. Eller jo... Men inte retro tyger !!
Man vill ju få till det rätta stuket.... Så jag gick in i Naima´s blogg och blinkade med mina valpigaste ögon jag kunde få till och bad om hjälp.
Jupp, jag fick hjälp och minst en kanna kaffe *s*
Roligast av allt är nog det nya mönstret.
Jobbigast av allt är att jag är inte lika tuff nu när Jennifer, som så självklart ser allt, inte sitter brevid mig säger:

- Den där, den där, den där och så blomman sist !!

Men jag SKA klara ut det.... Imorgon SKA jag ge mig på det !!!

Tusen tack för idag Jennifer, tack för all hjälp och tack Naima för att du underhöll min vildunge *s* (och du, ikväll seglade många gamla minnen förbi... Jönköping bland annat *haha*)

4 kommentarer:

  1. A du e bara så bäst..
    Fan mickas byxor e helt underbara....
    Alfons tackar för byxorna....
    .....

    SvaraRadera
  2. Jo det är du visst....Bra på att kombinera menar jag...
    Jag köper gärna flodis byxorna till Milo....
    Vi kan gör aett byte :-)
    Jag vet ett visst armband osm Cornelia suktar efter .. Hi hi/Pernilla

    SvaraRadera
  3. Åh, superfina byxor!!!
    Ha en fin söndag!!

    SvaraRadera
  4. Tack själv Mia för trevligt sällskap.
    Vet också att du kan, du måste bara våga :)
    Ser framemot resultatet /kram

    SvaraRadera